dilluns, 29 de setembre del 2008

Pensa, pensa... (el racó de l'enigma)



EL RELLOTGE DE PARET

Si un rellotge triga 5 segons en tocar les sis, quant trigarà en tocar les dotze?

Si ho saps, escriu un comentari. No t'oblidis de posar el teu nom!!

Pensa, pensa...

19 d'octubre SOLUCIÓ : Ningú ho ha encertat però us hi acosteu... Una pista : quan calculem el temps que passa no comptem mai el primer segon fins que no ha passat realment un segon... Proveu-ho amb els dits, moveu sis dits i compteu quants segons heu trigat... Què, algú veu la diferencia?

24 octubre : Bé nois, només la Judit ho ha encertat i ho ha sabut explicar correctament : son 11 segons perquè la primera campanada comença quan és el segon 0 i comencem a comptar, per tant, quan arribem a dotze campanades només han passat onze segons.

Brian, t'hi has acostat, i tu, Sara, ho ha encertat però no s'entén el que dius...

Gràcies a tots els que heu participat!!!

August/Gustau

22 comentaris:

Sisè El Castellot ha dit...

jo crec que son 1 segons crec no u se segur

Sisè El Castellot ha dit...

jo crec que son 5

brian civit

6è Castellot ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
6è Castellot ha dit...

jo crec que son 10 segons



marçal

Sisè El Castellot ha dit...

Marçal, per què creus que són 10? Ho pots raonar?

August

6è Castellot ha dit...

per que les sis son 5 segons
el doble son 12 el doble de cinc es 10

marçal

Sisè El Castellot ha dit...

jo crec que son 10 segons perquéel doble de sisson 12 i el doble de 5 so 10

roger

6è Castellot ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
6è Castellot ha dit...

Jo crec que 5 segons perque si va 5 segons retresat a tocar les 6 anira 5 segons retresat igual a tocar les 12

Judit

6è Castellot ha dit...

yo crec que son 10 segons perque si el doble de 6 son 1 pues el dovle de 5 son 10 i yo krek k son 10 segons

6è Castellot ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Sisè El Castellot ha dit...

5 perque sempre va avensat 5 segons

eduard

Sisè El Castellot ha dit...

jo crec que si triga 5 segons en tocar les 6 trigara 10 segons perque es el doble


Maria

Sisè El Castellot ha dit...

jo crec qwe es 10 per qwe el doblo de 6 es 12 i el doble de 5 es 10.
sara

6è Castellot ha dit...

Jo crec que son deu segons perque el doble de sinc son deu i el doble de sis son dotze

Moisés

6è Castellot ha dit...

No estic molt segura despres de llegir el teu comentari pero crec que són 11 segons. Perquè avans de tocar les 6 fa 5 tocs i el sise ja es l'hora exacta, pues el mateix passa amb les 12 fa 11 tocs avans de l'hora exacta que es el 12è toc.

Judit

Sisè El Castellot ha dit...

jo crec qwe es 11 per qwe 10 segons
per qwe el doble de 6 es 12 i el doble de 5 es 10 pues 1 segon mes
a llevors es 11.
sara

6è Castellot ha dit...

jo crec que son 4 segons per que si dius que, si u cuntem amb les mas ami ma donat 6 .A i tanbe par que triga un segon a ser ecsacte.

6è Castellot ha dit...

agus ractificu jo crec que son 11 per que a clase ans bas dir que mai es conta el primer segon


brian civit

Sisè El Castellot ha dit...

Bé nois, només la Judit ho ha encertat i ho ha sabut explicar correctament : son 11 segons perquè la primera campanada comença quan és el segon 0 i comencem a comptar, per tant, quan arribem a dotze campanades només han passat onze segons.

Brian, t'hi has acostat, i tu, Sara, ho ha encertat però no s'entén el que dius...

Gràcies a tots els que heu participat!!!

August/Gustau

6è Castellot ha dit...

august era molt dificil el problema ,abera si un altre cop el fiques mes facil eeeeeeeeeeh!!!






SOC JO LA LAURA ***

Sisè El Castellot ha dit...

D'acord, el proper serà una mica més fàcil... però pensa que la gràcia no és endevinar-ho sinó intentar-ho. I si és massa fàcil... no té mèrit, no?

August