dijous, 16 d’octubre del 2008

La calor i les bombetes





Avui hem parlat a classe que el filament d'una bombeta pot escalfar-se entre 2500 i 3000 ºC. Quin és aquest material que pot suportar aquesta temperatura tan bèstia i no fondre's?
Au vinga, a investigar.

Gustau

Una pista : Si mireu aquí podreu trobar la resposta.

19 octubre : Si senyor, el filament està fet de tungstè, una substància molt poc corrent a l'escorça, sobretot barrejada en òxids i sals minerals. És de color gris i té el punt de fusió més elevat de tots els elements : 3695 graus kelvin (uns 3422 ºC)!!! Per això no es fon sinó que es torna incandescent com una brasa o un ferro roent.

10 comentaris:

6è Castellot ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
6è Castellot ha dit...

El filament de la bombeta està fet de tungstè.

EP!!!!pero tambe i a plati i carbo.

Judit

Sisè El Castellot ha dit...

esta fet de tungstè.
sara

6è Castellot ha dit...

Primerament es va fer de fil de bambú carbonitzat,pero actualment es fa de tungsté.
Gustau,saps lo que es el fil de tungsté?.
Espero la teba resposta

Sisè El Castellot ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Sisè El Castellot ha dit...

es el tungèst

Maria

6è Castellot ha dit...

la bumbeta no es fon drasies a tugest

6è Castellot ha dit...

ai me deixat el nom es la tugesta

brian

6è Castellot ha dit...

es la tugesta

edu

6è Castellot ha dit...

August tu tas cremat algun cop amb una llumeta encesa??.Jo si mente estava dormin el meu germa va encendre una llumeta per nar al lavavo i la va deixar encesa llevors com que tinc el llit al costat de la llumeta la vaig tocar i tan que em vaig cremar fins i tot em vaig despertar!!!

ja mo diras si et cremes algun cop eeeeeh!!! a i perdo per les faltes que he fet!!!!

laura